Pàgines

dilluns, 23 de novembre de 2015

LES CAPSES DE VIDA.

AQUESTA PROPOSTA DIDÀCTICA ÉS  MOLT ENGRESCADORA PER ELS FILLETS I FILLETES D'INFANTIL. NORMALMENT ES REALITZA A L'EDAT DE 3 ANYS. CONSISTEIX EN ELABORAR UNA CAPSA POLIDA AMB ELEMENTS IMPORTANTS D'AQUESTS ANYS DE VIDA DELS VOSTRES FILLS. DINS SA CAPSA HI HA        
D'HAVER ELEMENTS SIGNIFICATIUS I TRES FOTOGRAFIES: UNA DE QUAN VAN NÉIXER O ELS PRIMERS MESOS, S' ALTRA D' UN MOMENT IMPORTANT PER ELLS I SA DARRERA D'UNA VIVÈNCIA MÉS RECENT.

AQUÍ VEUREU EXEMPLES, ELS OBJECTIUS I COM L' ORGANITZEM.


COM PREPAREM SA CAPSA?
MOOLT IMPORTANT!!! ÉS LA CAPSA DE VIDA DES VOSTRE/A FILL/AN’ ÉS EL PROTAGONISTA!!! PER AIXÒ L’HEU DE FER CONJUNTAMENT AMB ELL/A.  ES FILLET O FILLETA HA DE TENIR MOLT CLAR QUE ANAU A FER.
COM L’AJUDEM?
*LI  PODEM MOSTRAR I  EXPLICAR SES COSES MÉS ANECDÒTIQUES, O MÉS IMPORTANTS DELS SEUS DOS PRIMERS ANYS DE VIDA. PODEM RELACIONAR-HO AMB FOTOS I OBJECTES : UN PELUIX, UNS CALCETINS, UNA JOGUINA,  ROBA, CONTES, INSTRUMENTS…
* CAL QUE AL FILLET/A LI AGRADIN I LI SIGUIN SIGNIFICATIVES  LES COSES DE DINS SA CAPSA.
* DINS SA CAPSA  L’INFANT HA DE SABER QUÈ HI HA PER PODER-HO EXPLICAR A LA RESTA DE FILLETS DE SA CLASSE.
http://www.catedu.es/arablogs/repositorio/1600/logo_interrogante.jpg* ÉS D’AJUDA QUE ESCRIVIU UN PAPER,  SENSE SER LLARG, EXPLICANT PERQUÈ SERVEIX CADA OBJECTE O LA SEVA IMPORTÀNCIA, FEU-HO IGUAL AMB SES FOTOGRAFIES.
COM HA DE SER SA CAPSA?
*NO ÉS NECESSARI COMPRAR CAP CAPSA.
* LA CAPSA HA DE SER  DEL TAMANY NECESSARI PER PODER-HI POSAR SES COSES DINS, PERÒ QUE EL FILLET O FILLET LA PUGUI TRAGINAR.
* HA DE SER POLIDA: RES DE CAPSES ROMPUDES, VELLES…. UNA CAPSA DE SABATES O MÉS GRAN SI S’HA DE MENESTER PERÒ LA PODEU PINTAR O DECORAR AMB L’INFANT.
* UNA RECOMENACIÓ: MILLOR NO POSAR COSES COMERCIALS ( DIBUIXOS TELE, EQUIPS DE FUTBOL….)


                       
COM OBRIM UNA CAPSA DE VIDA ?

PRÈVIAMENT  A L’OBRIR UNA CAPSA DE VIDA SA MESTRA HA OBSERVAT TOTS ELS ELEMENTS QUE EN ELLA S ’INCLOUEN PER TAL DE PODER AJUDAR A L’ INFANT PROTAGONISTA DE SA CAPSA  QUAN L’OBRA I ENS CONTA QUE CONTÉ. S’ INFANT SEU EN UNA CADIRA ENMIG DE SA ROTLLANA I COMENÇA A COMENTAR UN PER UN CADA ELEMENT, MENTRE LA MESTRA LI FA FOTOS  I AJUDA AL FILLET A EXPRESSAR-SE SI ÉS NECESSARI, DESPRÉS SA MESTRA DEMANA A TOTS ELS FILLETS I FILLETES QUE FELICITIN AL PROTAGONISTA DE SA CAPSA, SA MESTRA MOSTRA SA FEINETA QUE  FARAN RELACIONADA AMB SA CAPSA. LES CAPSES DE VIDA QUEDEN A SA TAULA DE SA BIBLIOTECA DISPOSTES PERQUÈ ELS FILLETS  I FILLETES EN PUGUIN GAUDIR SEMPRE AMB PRESÈNCIA DEL PROTAGONISTA DE SA CAPSA QUE ÉS EL MÉS INDICAT PER EXPLICAR  EL SEU CONTINGUT.


OBJECTIUS DE  SES CAPSES DE VIDA.

AMB SES CAPSES DE VIDA  XALEM MOLT DESCOBRINT ALLÒ QUE MÉS AGRADA ALS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES  DE CLASSE, MIRANT FOTOS  DE QUAN EREM MÉS PETITS, DE SA FAMÍLIA, JUGANT AMB SES JOGUINES PREFERIDES I CONTANT CONTES  MERAVELLOSOS ¡!

            AMB SES CAPSES DE VIDA HEM APRÉS:
*  EXPRESSAR-NOS VERBALMENT DAVANT D’ALTRES PERSONES. 
*APRENDRE A ESCOLTAR QUAN UNA ALTRE FILLET O FILLETA RATLLA.
*  *GAUDIR DE LES EMOCIONS QUE SENTIM QUAN OBRIM SA NOSTRA CAPSA: ALEGRIA, IL·LUSIÓ, SORPRESA..
*    *SENTIR-NOS PROTAGONISTES DE SA NOSTRA PROPIA HISTÒRIA.
*    *COMPARTIR AMB ELS ALTRES SENTIMENTS I EMOCIONS.
*    *APRENDRE COSES DELS NOSTRES AMICS I AMIGUES.
* *XALAR   FENT  SA FEIENTA DE CADA CAPSA UTILITZANT DIFERENTS MATERIALS I TÈCNIQUES.

1 comentari:

  1. Molt i molt xula aquesta activitat!! Segur que als fillets els encantarà! Gràcies Merçè!

    ResponElimina